KEF
Kundreferens, Johanna Lundgren
Sedan början av 2021 så använder Kommunalekonomernas förening – KEF vår e-kursplattform Quicker Learning fullt ut för sina e-learningsutbildningar.
Vi har intervjuat Johanna Lundgren som ansvarar för detta hos KEF.
Hej Johanna!
Hur tycker du att supporten under uppstartsfasen har varit?
Supporten har fungerat jättebra, det har varit lätt att få kontakt och lösningar/hjälp har kommit snabbt.
Är det viktigt för er att systemspråk och supporten finns på svenska?
Ja, det var både enklare och trevligare för oss att systemet och supporten fanns på svenska.
Vad var anledningen till att ni bytte e-kurssystem?
Vår tidigare e-plattform var inte alls lika användarvänlig och hade inte samma utvecklingsmöjligheter.
Har själva driftsättningen fungerar bra/smärtfritt?
Ja absolut, fungerade väldigt smidigt utan krångel.
Har det krävts någon person med särskild IT-kunskap från er sida i projektet?
Nej, det har inte behövts.
Har supportfunktion hög tillgänglighet och löser vi problem snabbt och effektivt?
Ja verkligen, snabb återkoppling och hjälp.
Är det några funktioner i Quicker Learning du är särskilt nöjd med?
Det är smidigt och enkelt att både bygga kurser och lägga till kursdeltagare.
Finns det några funktioner som du saknar i Quicker Learning e-kursplattform?
Nej, inte än så länge.
Motsvarar Quicker Learning i stort dina förväntningar?
Ja absolut.
Skulle du rekommendera Quicker Learning till folk du pratar med?
Ja verkligen, Quicker Learning är bra och användarvänligt och anpassas mycket bra efter kundens behov.
Mycket bra är att supporten lyssnar på kunden och har utvecklingsidéer.