Vilka faktorer bidrog till att övergången från ert tidigare LMS till Quicker Learning blev så enkel och smidig?
Utbildningen vi fick under uppstarten, i kombination med bra och tillgänglig support av vår kontaktperson Maria Ottosson. Det gjorde att vi snabbt lärde oss systemet och kunde fråga löpande när vi stötte på problem.
På vilket sätt fick ni den hjälp och vägledning ni behövde under övergången?
Här vill jag återigen lyfta vår utbildning som vi fick. Där vi gick igenom allt från gränssnitt och moduler till skapande av kurser. Hela vägen med bra och tillgänglig support.
Vilka funktioner och egenskaper i vår utbildningsplattform gör den särskilt användarvänlig jämfört med ert tidigare LMS?
Att plattformen upplevs modern och dessutom snygg grafiskt.
Vi har admin-behörighet, vi kan skapa inloggning där kursdeltagaren bara ser just den eller de utbildningar som den ska ha tillgång till.
Plattformen är flexibel och anpassningsbar och det allra mesta kan vi göra själva, som att justera utformningen av upplägget på utbildningen. Funktionen där man kan förse kunden med en länk där de själva kan registrera den personal som ska göra utbildningen är också väldigt användningsbar.
Vilka positiva förändringar har ni märkt sedan ni började använda Quicker Learning?
Tidigare hade vi ingen egen admin-behörighet. Vi var då väldigt beroende av vår leverantörs support, även för små ärenden. Nu kan vi hantera det mesta själva, och efter egen prioritering.
Vi ser även ert samarbete som en positiv förändring för oss. Det känns som att vi verkligen är ett team, att vi står på samma sida och jobbar tillsammans för att nå framgång. Vi känner att ni bryr er om oss som kunder och vill utveckla er plattform tillsammans med oss. Att ni är måna om att vi ska kunna tillgodose våra kunders önskemål. Har vi en idé som känns rätt så går det snabbt att få den implementerad.
Om ni skulle rekommendera vårt LMS till andra företag, vilka värdefulla aspekter skulle ni framhäva?
Supporten framför allt. Er tillgänglighet och lyhördhet för oss kunder, och er snabbfotade hantering av ärenden.
Även er vilja att utveckla plattformen, som redan i sin nuvarande utformning erbjuder en stor skopa flexibilitet och möjligheter till anpassning.
Vi uppskattar att ni alltid är trevliga även när vi blir lite tjuriga eller stressade för att något inte fungerar som vi tänkt.